...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Tuesday 18 June 2019

SAHIBBA CABARAN BARU

Rabu - Pertandingan Sahibba Zon Setiu Timur 2019 telah menyaksikan pasukan dari SK First berjaya meraih tempat ketiga dan keempat daripada pasukan-pasukan yang bertanding sekaligus melayakkan diri ke peringkat Daerah. Pertandingan yang diadakan di SK Tayor pada 12 Jun 2019 itu bertujuan menguji kemahiran berfikir para peserta untuk membina kosa kata dalam bahasa Melayu yang tepat dan betul seperti yang terkandung dalam Kamus Dewan.
 Tuan Guru Besar, Cikgu Zainuddin turut turun padang menyaksikan peserta bertanding
Selasa - 18 Jun 2019, Pertandingan Sahibba peringkat Daerah Setiu telah diadakan di Dewan Terbuka SMK Putera Jaya. Peserta SK First telah berjaya mendapat tempat kelima dan keenam daripada semua peserta. Tahniah kepada peserta dan guru pengiring Cikgu Hasnu Bariyah bt Yaacob. Kita cuba dilain masa.

No comments:

Post a Comment