...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Saturday 18 January 2020

KEJOHANAN MERENTAS DESA PERINGKAT SEKOLAH 2020 SELESAI

16  JANUARI-  Kejohanan Merentas Desa merupakan salah satu aktiviti tahunan SKKFST yang sering mendapat sambutan dan sokongan yang menggalakkan dalam kalangan warga sekolah dan ibu bapa. Aktiviti ini dianjurkan oleh Unit Kokurikulum SKKFST. Pungutan mata dalam acara ini merupakan penyumbang besar kepada mata semua rumah sukan yang mengambil bahagian dalam Kejohanan Olahraga Tahunan setiap tahun. Pada tahun ini seperti biasa, acara merentas desa ini melibatkan semua murid yang  mewakili 4 buah rumah sukan iaitu Merah, Hijau, Kuning dan Biru.
Aktiviti bermula seawal jam 8.00 pagi dimana murid-murid membuat aktiviti memanaskan badan dan  Selepas itu, penyelaras kejohanan telah memberikan taklimat  keselamatan kepada semua peserta yang mengambil bahagian.
     Tepat jam 8.30 pagi, acara merentas desa dimulakan. Peserta telah dilepaskan oleh Tuan Guru Besar SKKFST Cikgu Mazlan bin Che Ismail mengikut kategori.
  Kejohanan pada tahun ini berjalan lancar kerana mendapat bantuan keselamatan daripada anggota keselamatan TDM. 
Tahniah dan syabas kepada pasukan Merah kerana berjaya menjadi juara keseluruhan dalam Kejohanan Merentas Desa Tahun ini.

No comments:

Post a Comment