...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Saturday 22 February 2020

KEJOHANAN OLAHRAGA KALI KE-11

Kejohanan Olahraga kali ke-11 peringkat sekolah telah berlangsung dengan jayanya pada 19 - 20 Feb 2020 yang lepas. Kejohanan bertempat di Arena Sukan SKKFST.
Seramai 135 orang murid termasuk murid Pra telah menyertai acara masing-masing dengan ceria dan bersemangat demi menyumbang mata kepada rumah sukan yang bertanding. 
Acara rasmi telah dimulakan dengan perarakan masuk peserta yang bertanding mengikut rumah sukan masing-masing. Ucapan perasmian telah disempurnakan oleh Pengurus TDM Ladang Fikri En. Radzwan bin Azid.
 Perarakan masuk peserta memberi tabik hormat kepada tetamu.
 Bacaan ikrar peserta bertanding yang diketuai oleh adik Ahmad Sauqi bin Saifuddin
Ucapan perasmian dan ucapan alu-aluan oleh Tuan Guru Besar SKKFST En.Mazlan bin Che Ismail.
 Johan keseluruhan tahun 2020 dijulang oleh Rumah Biru
Olahragawan & Olahragawati yang telah dinobatkan dalam Kejohanan Olahraga kali ke-11.
Tahniah diucapkan dan selamat maju jaya.

Terima kasih kepada PIBG, barisan pentadbir, guru-guru serta warga SKKFST atas sokongan dan kerjasama kalian. Semoga Olahraga SKKFST terus cemerlang  pada arena sukan peringkat yang lebih tinggi.
MERAK MERAH SEMARAK API,
SEMANGAT JUANG TAK PERNAH HILANG;
MEREBUT JUARA SUDAHLAH PASTI,
BIAR SAMPAI BERPUTIH TULANG.
 
Sehingga berjumpa lagi ditahun hadapan.....



" SKKFST...PERTAMA SELAMANYA "

No comments:

Post a Comment