...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Didekatkanlah syurga itu kepada orang-orang yang bertaqwa pada tempat yang tidak jauh dari mereka. Inilah yang dijanjikan kepadamu, iaitu kepada setiap hamba yang selalu kembali pada Allah lagi memelihara semua peraturan-peraturan-Nya. Orang yang takut kepada Tuhan Yang Maha Pemurah, sedang Dia tidak kelihatan olehnya dan dia datang dengan hati yang bertaubat. Masukilah syurga itu dengan aman, itulah hari kekekalan. Mereka di dalamnya memperoleh apa yang mereka kehendaki dan pada sisi Kami ada tambahannya.” (Al-Quran, Qaaf: 31-35)"

GALERI

Hepi-hepi di Hari Guru & Pekerja 2013
Bungkus ape tu cik kak???hehehehe
 Ini dia...Pengerusi tetap jika ada sebarang majlis,semoga terhibur dengan celoteh MC kita...
Sempat dirakam lensa...ntah apa yang sir wan borakkan tu...
Aksi abang awang ambil bola...
"Terima kasih" kek yang ditaja oleh ibu bapa murid
Hero Malaya @SKKFST


SNAP LENSA
Penangan akibat naik van sampai mabuk..kesian Zameer!!!!
Apa2 pun kita mkn dulu yer....jemput semua.
Lambat nya van ni...kitaorg dah penat ni...
That's our team...


 OPS KHEMAH...
Basuh jgn x basuh....dah guna kna lah cuci kn???
Boys dah basuh...girls pulak kena lah tolong jemur...jangan marah haaaaa.....
Apa yang penting???????kerjasamaaaaaaaaa!!!!!! :)


SANA SINI SNAP....

"Kem Komandan kitaorang yang sangat best!!!"
PK1 kate: "bkn senang nok tengok ustazah pegang cangkul  "
Nak rasa air tangan PKKO sekali...
 Masa ni lah nak tengok sape yang pandai masak atau x.....

PERTANDINGAN KO-AKADEMIK BI 2013
"smile...smile...you smile...everybody smile..."antara lirik lagu Action Song
Johan public speaking -Adik Nur Najihah bt Hj Saifuddin-
Johan Story Telling -Adik Nur Afiqa Sakinah bt Hj Hassan- dengan tajuk "Si Tanggang"
Gambar kenangan bersama guru pengiring..
KEJOHANAN BOLA TAMPAR MSSD SETIU 2013 P12 & L12
Team SKKFST bersama pingat yang dimenangi
Bersama jurulatih,pengurus dan penyokong-penyokong setia
antara aksi hebat yang sempat admin snap
EMAS juga milik kami...
yang ni nak tgk game ke nak picnic???sori sambil2 tu sempat jugak snap..
Team P12 Johan Bola Tampar MSSD Setiu 2013...Go SKKF Go...!!!
"Hujan lebat...Fikri memang hebat..." antara suara sorak yang ada sepanjang game..


PERTANDINGAN KO AKADEMIK BM 2013
3 peserta yang telah membuat sekolah bangga dengan kejayaan mereka
"sang punai dan sang semut" ~naib johan~

"SiTanggang tajuk cerita saya"semoga terhibur... ~tempat ke-3~
bersama guru-guru pengiring

PELANCARAN PROGRAM NILAM 2013
"Dengan ini saya merasmikan program ini"
"orang kuat Program NILAM"

KEJOHANAN MERENTAS DESA 2013

 "moderator senamrobik dan acara memanaskan badan"
"apa yang dibincangkan 2orang ni yer!!!"
 "Ready...1...2...Go!!!!"
 "Xkn tengok jer...join lah sekali"
"laju lagi....confirm dapat nombor 1 ni..."
" Seriusnya muka bos kita..."
"KAMI JUARA!!!..."
~Tahniah kepada pasukan hijau kerana menjuarai kejohanan merentas desa 2013~


PERARAKAN MAULIDUR RASUL 2013

Perarakan bermula dari tapak perhimpunan menuju ke masjid ladang fikri
ceramah agama tidak dilupakan

orang berarak jalan ramai-ramai tapi dia naik moto...:)
tumpang berteduh...ku sangka panas sampai ke petang rupanya hujan di tengahari
menjamu selera selepas penat berarak.."Tn.Hj,jemput makan"

 
MAJLIS PENYAMPAIAN BANTUAN AWAL PERSEKOLAHAN 2013
"terima kasih YB sebab sudi hadir menyampaikan bantuan kepada murid-murid kita"
"Cikgu Amri (serius),orang yang bertanggungjawab memastikan perjalanan majlis berjalan lancar"
"Sempat posing yer Pn.Mimi"
"Pengagihan wang berjalan dengan aman dan lancar"



 Majlis Anugerah & Graduasi Pra 2012
"kami dah konvo...kamu dah ke???"
"Terima kasih cikgu...."
"kacau jangan tak kacau"....
"dikir barat fikri..jangan tak tau ada bakat terpendam kalangan kami"
Terima kasih Tuan Timbalan PPDS sebab sudi hadir
"tahniah kepada murid yang telah berjaya..yang tidak berjaya cuba lagi di tahun hadapan"
 Khatam Al-Quran Prasekolah
Khatam beramai-ramai
Majlis telah dirasmikan oleh DYMM Sultan Mizan
Bersama Guru Prasekolah Pn.Nik Mazlina 

LADAP PBS
"Guru Besar menyampaikan taklimat pelaksanaan PBS"
"Sempat posing walaupun sedang mendengar taklimat" :)
"Boleh jadi pendengar setia"

KERJA AMAL TAHUN 6
"basuh khemah ramai-ramai"


MERIAH DI HARI RAYA
"jemputan yang hadir"
"wakil dari TDM menyampaikan persembahan"
"bersalaman dengan Tuan Timbalan PPDS sebelum pulang"
"persembahan khas Guru Besar dan PK1"
"acara yang paling ditunggu oleh murid"
"SELAMAT HARI RAYA DARIPADA WARGA SKKFST 2012"

Berbuka puasa @skkfst
bestnya!!!!lambat lagi ke buke???
Ilmu akhirat tidak dilupakan
"ambik nasi dulu...jap lagi nok azan doh!!!!"
Tetamu VIP beramah mesra bersama Guru Besar sebelum azan berkumandang


jalan-jalan @muzium,planetarium & taman tamadun islam
 @Sri Indah Resort
gambar kenangan sebelum balik
"treasure hunt" versi malaysia
Basics of mathematic
Mandi kolam hilangkan stress
Majlis penutup

senamrobik 1m 1s 1malaysia
 "verifikasi skk 2012"

"Klinik gigi bergerak"



 Temu murni UPSR 2012
 Mesyuarat Agung PIBG 2012

 Hari Guru @ Pekerja 2012
"Membaca watikah Hari Guru"
"Ikrar"
"semangat menyanyikan lagu hari guru"
"Pertandingan sukaneka antara rumah"
"ini baru dikatakan sekolah bitara bola tampar"
"terima kasih" acara terakhir di hari sambutan hari guru

SMART ENGLISH 2012

Kejohanan Catur Kebangsaan 2012


 TAHNIAH!!!!
Temapt Ke-17 Kebangsaan Kategori Perempuan Bwh 12


"Tahun 1 Guna eBOOK"
"buat macam ni" cikgu mengajar cara menaip kepada murid tahun 1
"yeeee....saya dah pandai guna komputer"
"nak tulis ape lagi cikgu???"

SUSU & VITAMIN 1MALAYSIA

LAWATAN PIHAK BOMBA KE SEKOLAH
"PK HEM bergambar kenangan bersama pegawai bomba sebelum berangkat balik"
 "dengar baik2 cg.Amri..."pegawai bomba menerangkan sesuatu kpd PKHEM

LAWATAN PENANDA ARAS DARI SK BARI (SG TONG)
"sepanjang penjelajahan di kawasan SKKFST"


Meriah Hari Guru & Pekerja

"KEM BESTARI SOLAT 2012"
Murid diajar cara mengambil wuduk dengan betul dan bacaan dalam solat
Program "Kem Bestari Solat" 2012

Lawatan Penanda Aras Ke SK Sultan Sulaiman 1

  


Sekolah Kearah Kebitaraan Bola Tampar
 murid lebih berminat menghabiskan masa rehat dengan bermain Bola Tampar

Pertandingan Ko-Akademik B.Inggeris Peringkat Daerah Setiu 2012
TAHNIAH !!!
Johan - Public Speaking ( C.W. Haifa Irdina)
Johan - Story Telling ( Nur Afiqa Sakinah)


 Pertandingan Ko-Akademik B.Inggeris Zon Setiu Timur 2012
"Action Song" 
  JOHAN - Public Speaking ( C.W.Haifa Irdina)
JOHAN - Story Telling ( Afiqa Sakinah)


 "Majlis Pengagihan eBOOK Tahun 4 DUN Langkap 2012"

"Siri Bimbingan Pencalonan SKK 2012"



"Watikah Pelantikan Pengawas & Pengawas Perpustakaan 2012"


"Muafakat Membawa Berkat"

Bola Tampar Daerah Setiu 2012
Di SK Banggol
Bola Tampar Perempuan
Tempat Ke-3 Daerah

Johan Bola Jaring Peringkat Zon Setiu Timur

JOHAN DAERAH SETIU (BWH 11) 2011
TEMPAT KE-3 DAERAH SETIU (BWH 12) 2012
NAIB JOHAN DAERAH SETIU (BWH 11) 2011
NAIB JOHAN DAERAH SETIU (BWH 12) 2012
BERSAMA JURULATIH BOLA TAMPAR SEKOLAH



Sayembara Puisi Peringkat Negeri Terengganu
Di Perpustakaan Awam Negeri Terengganu
6 Peserta mewakili SKKF(ST)
Seorang layak ke peringkat Akhir dan menggondol tempat Ketiga. 
 Tahniah Masitah bt Sulaiman

JOHAN PERINGKAT DAERAH SETIU PADA KARNIVAL BAHASA MELAYU
ADIK CHE WAN HAIFA IRDINA BINTI CHE WAN RALISYARDY




Sambutan Maulidul Rasul Peringkat Sekolah


Sambutan hari raya aidilfitri 2010 disambut dengan  meriah oleh murid-murid
 dan semua warga skkf (st) bertempat di kantin sekolah