...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Tuesday 23 October 2012

KHATAM AL-QURAN PRASEKOLAH 2012

Majlis Khatam Al-Quran Program Pintar Quran Prasekolah:
Tarikh : 23 Okt 2012 ( Selasa )
Tempat : Stadium Tertutup,Kompleks Sukan Negeri,Kuala Terengganu
Majlis yang  dirasmikan oleh KE BAWAH DULI YANG MAHA MULIA AL-WATHIQU BILLAL SULTAN MIZAN ZAINAL ABIDIN yang hadir bersama KE BAWAH DULI YANG MAHA MULIA SULTANAH NURZAHIRAH,turut mengiringi Menteri Besar Terengganu Y.A.B. Dato' Seri Haji Ahmad bin Said dan isteri telah mengumpulkan seramai hampir 9000 murid prasekolah,KEMAS dan juga Yayasan Islam Terengganu.SKKF menghantar 4 orang murid yang telah khatam Al-Quran.
"Sesungguhnya agama di sisi Allah adalah Islam, maka tidak akan diterima agama selainnya. Islam iaitu tunduk dan patuh hanya kepada Allah secara lahir dan batin, tunduk kepada apa yang telah disyariatkannya dalam Al Quran, dan yang disampaikan oleh Rasul-Nya saw. Allah berfirman: "Barang siapa mencari agama selain agama Islam, maka sekali-kali tidaklah akan diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi".



No comments:

Post a Comment