...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Sunday 27 January 2019

KEJOHANAN MERENTAS DESA SK FIRST

24 Jan 2019 - Kejohanan Merentas Desa peringkat sekolah bagi tahun 2019 telah diadakan. Acara tahunan yang menjadi pembuka tirai bagi kalendar Kokurikulum pada tahun ini telah melibatkan penyertaan semua murid SKKFST. Kejohanan pada tahun ini juga masih menggunakan laluan yang sama dalam usaha pihak sekolah menjamin keselamatan murid-murid di sepanjang kejohanan berlangsung. Sekalung penghargaan buat guru-guru dan warga SKKFST yang bersama-sama berganding bahu dalam memastikan kelancaran kejohanan ini. Tidak lupa kepada ibu bapa, anggota TDM  yang turut sama-sama melancarkan kejohanan pada tahun ini. Tahniah kepada para pemenang. 
 Acara memanaskan badan sebelum larian bermula.
Peserta telah dilepaskan oleh Tuan Guru Besar SKKFST Cikgu Zainuddin bin Dollah mengikut kategori masing-masing.
gambar-gambar peserta larian yang sempat admin rakamkan.
Tahniah diucapkan kepada pasukan rumah Hijau kerana telah merangkul Johan keseluruhan dalam kejohanan merentas desa pada tahun ini.

No comments:

Post a Comment