...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Saturday 4 May 2019

SAMBUTAN HARI GURU & PEKERJA SERENTAK

Guru, Obor Hemah Menyinari Pertiwi...adalah tema bagi sambutan hari guru pada tahun 2019. Oleh kerana 16 Mei jatuh pada bulan Ramadhan Kareem maka sambutan Hari Guru pada tahun ini diawalkan. Sambutan secara serentak dengan Hari Pekerja telah diadakan pada 2 Mei 2019 yang lalu.
Pada tahun ini SKKFST memilih sedikit kelainan dengan menjemput komuniti terdekat merayakan bersama selari dengan tema " Back To School " di mana bekas2 murid kembali ke sekolah merayakan Hari Guru bersama dengan bekas2 guru mereka.
Alhamdulillah...kehadiran mereka sangat memuaskan hati warga SKKFST. Sambutan kali ini bertambah meriah apabila diadakan pertandingan antara guru2 dan ibu bapa serta bekas2 murid SKKFST. Antara pertandingan nya adalah Bola Tampar dan Bola Jaring. Majlis dimulakan dengan acara pagi iaitu senamrobik beramai-ramai dan diteruskan dengan pertandingan yang telah diatur penganjur.
 Senamrobik beramai-ramai
 Penyampaian cenderamata kepada pemenag-pemenang
 Acara memberikan hadiah kepada cikgu-cikgu sebagai tanda kasih dan penghargaan
 Bacaan perutusan dan ucapan Tuan Guru Besar
 Bacaan ikrar dipimpin oleh Sir Wan Izimi
 Simbolik Hari Guru - acara memotong kek oleh para pentadbir bersama Guru Besar
Acara tukar hadiah antara guru dan warga SKKFST.

 Selepas ibu bapa, guru adalah insan yang bertanggungjawab untuk mendidik anak bangsa dan mencorak masa depan generasi muda. Peranan guru amatlah besar dalam memastikan anak-anak muridnya mencapai kejayaan.
Guru diibaratkan lilin yang membakar diri untuk menerangi masa depan anak murid. Sebagai seorang murid, kita sewajarnya menghargai jasa dan pengorbanan guru. 
.....SELAMAT HARI GURU....

No comments:

Post a Comment