...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Sunday 10 June 2018

MAJLIS AMBANG AIDILFITRI 2018 DAN PENGAGIHAN DUIT RAYA

7 Jun : Selesai majlis Quran Hour, Satu majlis ringkas tapi penuh bermakna iaitu program ambang Aidilfitri telah diadakan sempena menyambut kedatangan 1 syawal 1439H dimana kaum muslimin dan muslimat merayakan hari yang penuh kesyukuran ini setelah menempuh bulan ramadhan Al Mubarak. Lebih meriah pada hari itu juga, murid memakai baju berwarna warni bagi mengambil mood raya. Terserlah wajah keriangan dimuka masing-masing.
 
Pihak sekolah juga telah memberikan sumbangan raya berbentuk duit raya kepada semua murid. Di akhir majlis, program bersalam-salaman antara guru dan murid serta semua warga SKKFST menandakan tanda kasih guru terhadap anak didiknya.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

1439H / 2018M

MAAF ZAHIR & BATIN


No comments:

Post a Comment