...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Sunday 16 September 2018

SAMBUTAN MA'AL HIJRAH 2018 / 1440H

 13 Sept 2018 - Tahniah diucapkan kepada Panitia Agama Islam kerana telah berjaya mengadakan sambutan Ma'al Hijrah tahun 2018. Majlis dimulakan dengan ceramah mengenai peristiwa Hijrah yang disampaikan oleh Ustaz Rasidi bin Mat Salleh. Seterusnya Pelbagai aktiviti yang dipertandingkan seperti playdoh bertemakan padang pasir, mengeja jawi dan nasyid. Tujuan sambutan diadakan adalah untuk mendedahkan murid peristiwa yang membawa kepada penghijrahan dan mengenang kembali peristiwa hijrah di zaman Rasulullah.
" MENYANTUNI UMMAT MEMBAWA BERKAT "

No comments:

Post a Comment