...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Wednesday 16 May 2018

SEDERHANA TAPI MERIAH...

FIKRI - 16 MEI 2018, SKKFST juga tidak melepaskan peluang mengadakan Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah dalam usaha mengenang jasa dan pengorbanan mereka. Sekaligus menyambut Hari Pekerja yang juga jatuh pada bulan Mei. Sambutan kali ini agak sederhana namun tetap meriah. Kami tiada Tema, tiada baju cantik tetapi sambutan tetap kecoh dan berseri. Seperti tahun-tahun sebelum ini, seakan-akan telah menjadi tradisi iaitu pertukaran hadiah antara guru dan staf termasuk pekerja kantin sekolah, juga hadiah daripada Kelab Guru & Kakitangan berupa telekung untuk perempuan dan kain  pelikat untuk lelaki. Turut menyumbang hadiah daripada individu adalah sebiji bekas tupperware untuk semua orang.
Turut hadir pada sambutan semalam ialah wakil dari JPNT dan 3 orang wakil dari PPd Setiu. Terima kasih kerana sudi meluangkan masa datang kemajlis kami yang tidak seberapa.
Ucapan Ketua Murid Adik Che Wan Nurina Aimi bt Che Wan Ralisyardy
Ucapan Tuan Guru Besar
Bacaan perutusan oleh GPK 1 dan GPK HEM
Nyanyian lagu Guru Malaysia dan Bacaan ikrar Guru yang diketuai oleh Cikgu Wan Izimi bin 
Wan Md Zin
“Jasa guru terlalu besar dan pastinya tidak akan terbalas segala usaha serta pengorbanan mulia guru-guru ini. Justeru, adalah wajar sambutan sebegini diraikan dengan meriah sekali gus mampu mendidik anak murid dari segi hubungan sosial dan semangat kekitaan itu sendiri,” 
 
Nota Kaki : Keseluruhan gambar sambutan admin telah upload dilaman facebook rasmi sekolah.

No comments:

Post a Comment