...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Sunday 24 March 2019

KEJOHANAN SUKAN KALI KE-10 SK FIRST

Olahraga adalah merupakan teras kepada sukan di sekolah yang secara tradisinya diadakan pada setiap tahun. Sebagai acara penting yang menjadi tunjang kepada aktiviti sukan di sekolah maka olahraga perlulah dirancang dan disempurnakan pada masa yang sesuai.
Aktiviti sukan sekolah yang diadakan penting bagi menyemarakkan semangat kesukanan dalam diri murid. Selain itu, ia mampu menonjolkan dan mengembangkan bakat dalam diri murid.
SK FIRST telah selesai melaksanakan nya pada 20-21 Mac yang lalu dengan jayanya. 
 Acara pemanasan badan ( warm-up ) dijalankan sebelum kejohanan bermula.
 Majlis dimulakan dengan ucapan perasmian yang disampaikan oleh Tuan Guru Besar Cikgu Zainuddin bin Dollah.
Disusuli dengan bacaan Ikrar kejohanan dan perarakan keluar peserta ke khemah masing-masing. Ikrar telah diketuai oleh Adik Tengku Ahmad Amirul Wafiq bin Tengku Ahmad Nordin.
Acara yang dipertandingkan pada kejohanan kali ini adalah seperti lompat jauh, lontar peluru, 100M, 50M, 4x100M dan 4x200M.
Olahragawati dan olahragawan daripada tahap 1 dan tahap 2 yang telah diumumkan pada kejohanan kali ini. JOHAN KESELURUHAN KEJOHANAN SUKAN KALI KE-10 dirangkul oleh RUMAH BIRU.
Majlis penyampaian hadiah telah di sempurnakan oleh barisan Pentadbir dan Tetamu jemputan iaitu YDP PIBG sekolah dan pengurus-pengurus ladang yang dijemput selaku rakan strategik sekolah. 



 TAHNIAH DAN SYABAS diucapkan kepada semua pemenang. JUTAAN TERIMA KASIH kepada warga SK FIRST di atas komitmen yang diberikan dalam menjayakan dan melancarkan perjalanan KEJOHANAN SUKAN KALI-10 SK FISRT.

No comments:

Post a Comment