...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Saturday 2 March 2019

PROGRAM I'M SAFE 'GEN-T SEJAHTERA'


I'm Safe adalah Program Anjuran Jabatan Pendidikan Negeri Terengganu berkenaan dengan Kempen Anti Dadah atau Kami Selamat Daripada Dadah.

Kempen ini adalah untuk membebaskan diri, keluarga dan masyarakat daripada terjebak dengan dadah.

I'm Safe telah dilancarkan di peringkat Sekolah pada 24 Feb 2019. Program berlansung selama seminggu yang dipenuhi pelbagai program dan aktiviti  sehingga 28 Feb 2019 di bawah pengelolaan Unit Pencegahan Dadah serta Unit Bimbingan dan Kaunseling Sekolah. Sepanjang seminggu ini, pelbagai program telah disusun dan akan dilaksanakan dengan jayanya melibatkan semua warga SKKFST.
Ahad - Program telah dilancarkan pada hari Ahad yang disempurnakan oleh Tuan Guru Besar SKKFST Cikgu Zainuddin bin Dollah.
Murid menjawab soalan kaji selidik
Senamrobik I'M SAFE - guru bersama murid-murid diadakan selama dua hari 
  Isnin - Pesan Bestari " keluarga bahagia " disampaikan oleh Ustazah Norasyikin bersama 
Cikgu Yuzrida
  Isnin  - Pesan Bestari " Cara Hidup Sihat " disampaikan oleh Cikgu Zurina Azra
Selasa - Pesan Bestari " kuasa boboi boy" disampaikan oleh Cikgu Wan Izimi
 Rabu - Pesan Bestari " Jom Kenali Dadah " disampaikan oleh Ustazah Aini Salmy
 Khamis - Pesan Bestari " Tazkiyatus Nafs " disampaikan oleh Ustaz Rasidi. Sekaligus menjadi slot terakhir dan penutup untuk program I'M SAFE 2.0 pada tahun ini.

Jutaan Terima Kasih kepada semua warga SKKFST dalam menjayakan program ini dengan jayanya. Semoga Tuhan sahaja dapat membalas segala kerja buat kita.










No comments:

Post a Comment