...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Wednesday 29 March 2017

MESYUARAT AGUNG PIBG KALI KE-19

SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG – Pada 29 Mac 2017 (Rabu), Mesyuarat Agung PIBG Ke19 telah berjaya diadakan dengan jayanya di Kantin SKKFST tepat pada pukul 11.30 pagi.
Seawal jam 11.00 pagi, ibu bapa / penjaga hadir membuat pendaftaran sebelum mengambil tempat masing-masing.
 Pendaftaran ibu bapa/penjaga 
Ketibaan En.Mohammad bin Ali ( Pegawai Khas Agama ADUN Langkap ) yang mewakili YB Dato'Haji Sabri bin Haji Mohd Noor diiringi Tuan Guru Besar SKKFST dan barisan GPK serta YDP PIBG Tuan Haji Dollah bin Mat Ali sekitar jam 11.00 pagi.
Majlis dimulakan dengan nyanyian lagu ‘Negaraku’ dan bacaan doa oleh Ustaz Azman bin Ali Akmal. Seterusnya persembahan pembukaan dengan bacaan ayat suci Al-Quran oleh Adik Ahmad Sauqi bin Saifuddin.
Majlis diteruskan dengan ucapan alu-aluan oleh En.Zainuddin bin Dollah (GB SKKFST) dan Pengerusi PIBG, Tuan Haji Dollah bin Mat Ali.
 Seterusnya ucapan perasmian oleh En.Mohammad bin Muda ( Pegawai Khas Agama ADUN Langkap ).Banyak amanat yang disampaikan.Beliau juga berharap wujudnya hubungan padu dan erat antara sekolah dan masyarakat.Selain itu beliau juga tekankan bahawa didikan agama adalah sangat penting dalam kehidupan seharian untuk mencapai pelbagai kejayaan.
Untuk memeriahkan lagi majlis, pihak penganjur turut menyediakan cabutan bertuah untuk para jemputan yang hadir.Cabutan telah disempurnakan oleh En.Mohammad bin Muda didiringi Tuan Guru Besar.
Tahniah kepada yang bertuah pada hari itu.
 
Penyampaian Sijil Penghargaan dan cenderahati kepada En Mohammad bin Muda kerana sudi datang merasmikan Mesyuarat Agung PIBG kali ke 19 SKKFST.
 Persembahan selingan kepada para hadirin.
Pada sesi mesyuarat semalam juga,penyerahan bantuan awal persekolahan turut diagihkan kepada murid-murid yang layak Para penerima telah menerima duit bantuan malalui guru kelas anak-anak mereka.
Insan kuat disebalik perjalanan majlis yang teratur dan mengikut tentatif yang disusun

Ucapan jutaan terima kasih kepada semua ibu baba / penjaga yang telah meluangkan masa dan menghadirkan diri ke Mesyuarat Agung PIBG ke 19.Sama-sama kita berusaha meningkatkan prestasi demi melihat kejayaan anak-anak kita bersama.




No comments:

Post a Comment