...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Sunday 8 July 2018

KARNIVAL BAHASA INGGERIS ZON SETIU TIMUR 2018

8 JULAI 2018 - Seperti kebiasaan untuk program Bahasa Inggeris peringkat Zon Setiu Timur, SKKFST akan menjadi tuan rumah bagi menjayakan program tersebut.
Ada empat kategori yang telah dipertandingkan dalam Ko-Akademik Bahasa Inggeris seperti ‘public speaking’, ‘story telling, ‘poetry recitation’ dan ‘scrabble’ telah membuka ruang kepada murid-murid sekolah rendah untuk mengetengahkan bakat sedia ada bagi membina keyakinan diri dan kebolehan menggunakan bahasa ini dengan fasih dan lancar.
 Tahniah kepada peserta SKKFST yang telah mendapat tempat dalam karnival itu. Ucapan setinggi-tinggi tahniah dan terima kasih juga kepada guru-guru bahasa inggeris yang telah melatih mereka tidak kira masa juga penat lelah demi melihat kejayaan mereka.

 Taklimat hakim sebelum pertandingan bermula.
 Ruangan pentas yang dihias indah untuk memberikan semangat kepada para peserta.
 TAHNIAH!!!!
 Peserta Scrabble. Tempat Ketiga - Mohamed Daniel Firdaus bin Abdullah & Nur Amalia Edlina bt Surhan
 Johan Public Speaking - Khalish Irfan bin Khairul Azman
 Naib Johan Story Telling - Che Wan Nurina Aimi bt Che Wan Ralisyardy
 Naib Johan Poetry Recitation - Wan Insyirah Sakina bt Wan Izimi & Nur Haslinda Wahida bt Mohd Faizol
TAHNIAH DAN SYABAS...UCAPAN TERIMA KASIH JUGA KEPADA SEMUA GURU BESAR SEKOLAH SEKOLAH ZON SETIU TIMUR YANG TURUT HADIR MEMERIAHKAN KARNIVAL BAHASA INGGERIS PADA TAHUN INI.

No comments:

Post a Comment