...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Wednesday 13 April 2016

CERAMAH KESIHATAN DAN KESELAMATAN

12 April 2016 ( Selasa ) - Satu sesi Ceramah Kesihatan & Keselamatan telah diadakan bertempat di Makmal Komputer SKKFST dari jam 9.30 hingga 1.00 ptg. Semua Murid terlibat dalam sesi ini iaitu seramai 124 orang murid. Ceramah di sampaikan oleh En Khairuddin bin Mohd iaitu Pegawai Kesihatan Daerah Setiu. Ceramah pada hari itu diadakan 2 sesi yang bertajuk " Bahaya Merokok " Dan " Cegah Aedes Sebelum Terlambat " . Tujuan Ceramah diadakan adalah untuk meningkatkan kesedaran kesihatan dan keselamatan di kalangan murid sekolah rendah.

Terima kasih diucapkan kepada skuad Jabatan Kesihatan Daerah Setiu kerana sudi hadir menyampaikan ceramah pada hari itu.Semoga murid-murid mendapat kesedaran dan pengetahuan serta dapat digunakan dalam kehidupan seharian mereka.

No comments:

Post a Comment