...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Sunday 13 November 2016

KARNIVAL SUKAN & PERMAINAN 2016

Ahad, 13 Nov 2016 - Karnival Sukan dan Permainan SKKFST 2016 telah berlangsung dengan jayanya di arena sukan SKKFST. 
Karnival ini bermula dengan semua murid berkumpul di Dataran perhimpunan mengikut rumah sukan masing-masing dan dimulakan dengan acara memanaskan badan dan aerobik. Di antara acara sukan dan permainan yang telah dipertandingkan ialah bola jaring, bola sepak dan sukaneka untuk tahap 1 DAN pra sekolah.
Kesemua acara telah tamat dipertandingkan pada jam 12.30 tengahari di mana kesemua murid kembali berkumpul di Kantin SKKFST bagi acara penutup dan penyampaian hadiah. Tahniah diucapkan kepada semua murid yang telah berjaya menjadi johan dalam acara yang telah dipertandingkan.Semua peserta bermain dengan penuh semangat untuk memperjuangkan rumah masing-masing.  Tahniah untuk semua!!!
Acara memanaskan badan dengan aerobik selama setengah jam
Pertandingan bola jaring antara rumah sukan.
Pertandingan bola sepak antara rumah sukan.
Murid pra turut tidak ketinggalan memeriahkan acara sukaneka pada sebelah pagi.
Pertandingan sukaneka kategori murid tahap 1.
Acara penutup dan penyampaian hadiah disempurnakan oleh barisan pentadbir.
Kategori bola sepak Tahap 1 : 
Johan : rumah biru
Naib Johan : rumah kuning
Ketiga : rumah hijau
keempat : rumah merah
Kategori bola sepak Tahap 2 : 
Johan : rumah biru
Naib Johan : rumah hijau
Ketiga : rumah merah
Keempat : rumah kuning
Kategori bola jaring : 
Johan : rumah kuning
Naib Johan : rumah merah
Ketiga : rumah hijau
Keempat : rumah biru
Kategori sukaneka Tahap 1 : 
Johan : rumah merah 
Naib Johan : rumah kuning
Ketiga : rumah biru
Keempat : rumah hijau
JOHAN KESELURUHAN TELAH DISANDANG OLEH RUMAH BIRU...TAHNIAH DAN SYABAS DIUCAPKAN KEPADA SEMUA YANG TELAH BERJUANG UNTUK RUMAH SUKAN MASING-MASING...JIKA UMUR PANJANG, IN SHAA ALLAH....TAHUN HADAPAN KITA BERJUMPA LAGI..
." Alhamdulillah....,cuaca menyebelahi kita.........panas terik hingga ke akhir acara......TAHNIAH diucapkan kepada kontinjen BIRU kerana terus mempertahankan gelaran JOHAN pada tahun ini..."



No comments:

Post a Comment