...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Wednesday 10 May 2017

KARNIVAL BAHASA MELAYU SEKOLAH-SEKOLAH ZON SETIU TIMUR

 Setiu - Karnival Bahasa Melayu Sekolah Rendah bagi Zon Setiu Timur telah diadakan di SK Bukit Mundok  pada 9 Mei 2017 ( selasa ). Ini merupakan salah satu pendekatan dalam usaha untuk mencari dan mencungkil bakat-bakat cilik yang terpendam di kalangan murid sekolah rendah.
Terdapat 4 kategori yang dipertandingkan, iaitu pertandingan bercerita tahap 1 dan tahap 2 serta pertandingan pidato bagi tahap 2 sahaja dan shahiba. Setiap kategori terbahagi kepada dua bahagian, iaitu bahagian tajuk wajib dan spontan. Karnival ini berlangsung selama 1 hari bermula dari pukul 2.30 petang hingga 5.00 petang.
 TAHNIAH diucapkan kepada peserta dari SKKFST kerana telah mendapat JOHAN dalam Kategori Bercerita Tahap 1, NAIB JOHAN dalam Kategori Bercerita Tahap 2, manakala bagi Kategori Pidato dan Sahiba peserta hanya mendapat saguhati.
Keputusan Rasmi Karnival Bahasa Melayu Zon Setiu Timur :
Bercerita Tahap 1
Johan - SKKFST
Naib Johan - SK Kg Jaya
Ketiga - Sk Seri Langkap

Bercerita Tahap 2
Johan - SK Sg Las
Naib Johan - SKKFST
Ketiga - SK Pak Ba

Pidato Tahap 2
Johan - SK Seri Langkap
Naib Johan - SK Pak Ba
Ketiga - Sk Sg Tong

Shahiba( P )
Johan - SK Bukit Mundok
Naib Johan - SK Sg Las
Ketiga - SK Lubok Teras
 
Shahiba ( L )
Johan - SK Seri Langkap
Naib Johan - SK Sg Tong
Ketiga - SK  Kg Tayor
 Johan Bercerita Tahap 1 - Adik Wan Insyirah Sakina binti Wan Izimi
 Naib Johan Bercerita Tahap 2 - Adik Nadhirah binti Sulaiman
 Peserta Pidato - Adik Husna Ain Shuhada binti Khairullizam
 Penyampaian hadiah kepada pemenang disempurnakan oleh Guru Besar SK Seri Langkap Pn.Rosliwati binti Sidik Ahmad.
SYABAS dan TAHNIAH kepada semua peserta dan guru-guru yang terlibat samada secara langsung dan tidak langsung.Tahniah kepada yang berjaya...yang kurang berjaya kita cuba lagi dilain masa dan ketika...

No comments:

Post a Comment