...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Tuesday 16 May 2017

SEDERHANA TAPI MERIAH!!!

Tajuk : Sambutan Hari Guru & Pekerja Peringkat sekolah Tahun 2017
Tarikh : 16 Mei 2017 / Selasa
Masa : 8.00 pg

Setiu - 16 Mei merupakan hari yang bersejarah bagi semua cikgu di seluruh Malaysia iaitu Hari Guru. SKKFST juga tidak ketinggalan untuk meraikan para pendidik pada hari ini. Beberapa aktiviti telah dijalankan bagi memeriahkan Majlis Sambutan Hari Guru 2017 Peringkat Sekolah bagi SK Kampung Fikri Sungai Tong.
Oleh kerana cuaca agak panas kebelakangan ini, jadi sambutan Hari Guru dimulakan dengan beberapa acara padang pada sebelah pagi yang melibatkan semua guru dan staff serta dimeriahkan lagi dengan penglibatan AJK PIBG dan murid tahun 6. Acara dijalankan di Arena Bola Tampar SKKFST. Acara yang telah dipertandingkan adalah seperti mengisi air dalam botol, boling kelapa, baling belon air, makan tembikai paling cepat dan sedut gula-gula guna straw.
Selepas penat di padang warga SKKFST dan jemputan menikmati jamuan di kantin sebelum memulakan acara formal.

" saya mesti sayang warga Langkap " " saya mesti sayang cikgu Langkap " sedang dalam kemeriahan menyambut hari guru...SKKFST dikunjungi wakil ATRA LANGKAP datang menghantar kek hari guru daripada ADUN LANGKAP, Dato' Sabri bin Haji Mohd Noor.Terima kasih YB....
Murid memberikan hadiah hari guru.
Seterusnya, GPK-GPK membacakan perutusan KPPM,Pengarah Pendidikan Terengganu dan Ketua Pendidikan Malaysia kepada semua guru. Kemudian, ucapan wakil pelajar yang disampaikan oleh wakil pelajar dan Tuan Guru Besar memberikan ucapan perasmian bagi Majlis Sambutan Hari Guru 2017 Peringkat Sekolah.. Majlis diteruskan dengan pembacaan ikrar Hari Guru yang dipimpin oleh Cikgu Wan Izimi bin Wan Md Zin. Kemudian, semua guru dan staff SKKFST menyanyikan lagu ”Guru Malaysia” dan “Biarku Menjadi Lilin” di hadapan pentas.

Beberapa persembahan daripada para pelajar dan guru juga turut dipersembahkan. 


Sesi pertukaran hadian antara warga sekolah.
Tuan Guru Besar turut menerima kejutan daripada warga sekolah dengan menyanyikan lagu selamat hari lahir kepada beliau yang akan disambut pada 20 Mei ini. " Happy advanced birthday cikgu "
 Kehadiran Puan Khairiah binti Abd Manan ke SKKFST selaku Pegawai Perhubungan Sekolah turut memeriahkan sambutan hari guru pada tahun ini.
 Selamat Hari Guru buat semua guru di Malaysia. Anda adalah pembina negara bangsa di seluruh dunia.

" GURU : PEMBINA NEGARA BANGSA "

No comments:

Post a Comment