...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Sunday 24 May 2015

KURSUS LADAP PBPPP 2015



TARIKH                    : 24 MEI 2015
MASA                       : 1.45 PTG - 2.30 PTG
TEMPAT                  : MAKMAL KOMPUTER
HARI                       : AHAD
ANJURAN              : UNIK KURIKULUM SKKFST
PENCERAMAH    : PUAN ROSLIWATI BINTI SIDIK AHMAD ( PK PENTADBIRAN SKKFST )
KEHADIRAN        : SEMUA GURU SKKFST


1.  LATAR BELAKANG PBPPP
PTK digantikan dengan penilaian baru yang lebih memfokus kepada elemen pembangunan kompetensi berasaskan gred dan jawatan serta mengambil kira keunikan pelbagai skim perkhidmatan. Untuk memastikan ia relevan, ketua perkhidmatan atau ketua jabatan diberi fleksibiliti dalam menentukan kaedah penilaian di dalam jabatan masing-masing berdasarkan garis panduan yang sedang disediakan oleh JPA”
 Penilaian Bersepadu Pegawai Perkhidmatan Pendidikan
Penilaian Bersepadu Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PBPPP) adalah satu kaedah penilaian yang menilai kompetensi dan potensi Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PPP)  berdasarkan Konsep Tugas dan Tempat Bertugas (Job-Based and Work Place). Proses PBPPP adalah mengikut standard prestasi yang ditetapkan selaras dengan Program Transformasi Kerajaan GTP  2.0 dan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013 – 2025 (PPPM).
Jutaan terima kasih diucapkan kepada Cik Khairiah binti Abd Manan [ Pegawai LINUS (BI) ] merangkap Pegawai Perhubungan Sekolah kerana sudi meluangkan masa bersama kami dalam sesi taklimat PBPPP.
Sehubungan dengan ini, maka semua guru SKKFST telah selesai mengikuti Taklimat Penilaian Bersepadu Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PBPPP) Kementerian Pendidikan Malaysia. Taklimat ini merupakan salah satu daripada kursus LADAP yang berasaskan sekolah.Terima kasih atas komitmen yang telah diberikan.


" TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA ENTRY SAYA "

No comments:

Post a Comment