...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Wednesday 31 August 2016

LAWATAN SAMBIL BELAJAR MURID PRA SEKOLAH KE PUSAT SAINS DAN KREATIVITI TERENGGANU

29 Ogos 2016 ( Isnin )  - Lawatan sambil belajar guru, PPM dan murid prasekolah SKKFST ke Pusat Sains Dan Kreativiti Terengganu telah diadakan dengan jayanya.Lawatan juga turut di sertai beberapa orang lagi guru pengiring serta beberapa orang ibu bapa.

Tujuan Melancong: Memberi pengalaman sebenar dan bermakna kepada kanak-kanak prasekolah tentang dunia luar selain dunia persekolahan yang mereka lalui sebelum ini.

Ketibaan rombongan diperkarangan Pusat Sains tepat jam 9.15 pagi dan disambut mesra oleh kakitangan yang bertugas.
Taklimat daripada pegawai yang akan mengiringi rombongan sepanjang menerokai dunia sains yang akan memberi banyak pengalaman kepada murid-murid pra sekolah.
Aktiviti di sudut  ' science stage ' 
Murid-murid dibawa untuk menerokai dunia kreative yang sebelum ini tidak terfikir pun oleh mereka dan mereka sangat teruja melakukan aktiviti itu bersama-sama.
Keterujaan murid-murid lagi menyerlah bila mereka dibawa ke dunia Dinosour yang telah hidup beribu-ribu tahun dahulu.
Alhamdulillah semua berjalan lancar seperti dirangcang.Semoga lawatan ini memberikan pengalaman yang sangat bermakna kepada murid-murid pra sekolah.

No comments:

Post a Comment