...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Sunday 21 August 2016

PELANCARAN SAMBUTAN ULANGTAHUN HARI KEBANGSAAN 2016

Pelancaran Sambutan Hari Kebangsaan 2016 peringkat sekolah telah di adakan pada 21 Ogos 2016 (Ahad) yang  telah dirasmikan oleh Tuan Guru Besar, Encik Zainuddin bin Dollah
Dalam ucapannya,Beliau meminta agar murid generasi baru bersyukur dengan nikmat kemerdekaan yang membawa banyak kemajuan kepada negara. Generasi terdahulu hidup dalam serba kekurangan.

Majlis pelancaran tersebut diisi dengan Gimik Pelancaran, nyanyian lagu-lagu patriotik, Pertandingan mewarna bagi murid Tahap 1 dan mencipta Jalur Gemilang Gergasi bagi murid Tahap 2.
Unit HEM turut menganjurkan beberapa pertandingan sepanjang bulan Ogos ini untuk memberi kesedaran dan memupuk semangat cintakan negara dikalangan murid. Antaranya ialah menghias basikal merdeka dan Pertandingan Hiasan Kelas Patriotik.
Bacaan doa memohon keberkatan majlis oleh cikgu Wan Izimi bin Wan Md Zin.
Nyanyian lagu-lagu patriotik oleh guru-guru dan semua murid.
Pertandingan mewarna bagi murid Tahap 1.
Mencipta Jalur Gemilang Gergasi oleh murid Tahap 2 di bawah pimpinan guru-guru Tahap 2.
"Semangat jati diri kalangan murid untuk cintakan negara perlu disemai sejak usia muda di samping memberi kesedaran pentingnya hidup dalam negara yang aman dan harmoni.Merdeka!!!Merdeka!!!Merdeka!!!




No comments:

Post a Comment