...SELAMAT DATANG KE LAMAN RASMI SK KAMPUNG FIKRI SUNGAI TONG (SKK) 21500 SETIU TERENGGANU...~~~BERSATU..SETIA..BERJASA~~~
“Dalam hidup ini adakalanya kita perlu menangis, agar kita sedar hidup ini bukan hanya untuk bergembira & berketawa, adakalanya kita perlu ketawa agar kita tahu menghargai nilai setitis air mata, kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini, kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari, tidak salah untuk sesekali kita perlu DERITA untuk mengenal erti BAHAGIA...sesekali kita perlu KECEWA untuk kita kenal erti KEJAYAAN...sesekali kita perlu MENANGIS untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...sesekali kita perlu TERHIRIS untuk kita kenal DIRI SENDIRI...."

Saturday 23 January 2016

PELANCARAN PROGRAM MENTOR MENTEE 2016

24 Jan 2016 - SKKFST telah mengadakan Majlis Pelancaran Program Mentor Mentee yang melibatkan semua guru dan murid Pra Sekolah Hingga Tahun 6.Program telah diadakan di Tapak Perhimpunan SKKFST.Tujuan Program Mentor Mentee diadakan ialah untuk mengeratkan hubungan silaturrahim antara guru dan murid, mewujudkan sikap saling hormat dan sayang menyayangi dalam komuniti sekolah serta meningkatkan keyakinan murid untuk berhadapan dengan masalah atas bimbingan guru sebagai mentor. 

Alhamdulillah majlis pelancaran ini telah berjalan dengan lancar dan terima kasih diucapkan kepada semua guru dan murid yang menyokong serta bekerjasama dalam menjayakan program ini. Semoga dengan pelaksanaan Program Mentor Mentee di sekolah ini dapat menjalinkan hubungan yang harmoni antara guru dan murid seterusnya mewujudkan aura kekeluargaan di sekolah.




Tahniah- mentor-mentor yang menerima watikah pelantikan masing-masing yang telah disempurnakan oleh Guru Besar SKKFST En.Zainuddin bin Dollah.


MENTOR MENTEE PRASEKOLAH ADWAN

MENTOR MENTEE TAHUN 1 KENANGA

MENTOR MENTEE TAHUN 2 CENDANA

MENTOR MENTEE 3 MAWAR

MENTOR MENTEE 4 SEROJA

MENTOR MENTEE 5 ORKID

MENTOR MENTEE 6 MELATI


NOTA KAKI : 

Program mentor mentee adalah satu aktiviti di bawah Pelaksanaan Guru Penyayang. Penyayang membawa maksud perbuatan atau perlakuan menyayangi, mengasihi dan bersifat belas kasihan serta menghormati orang lain. Ini bermaksud Guru Penyayang adalah seorang yang memiliki sifat kepedulian terhadap perkara yang berkaitan dengan muridnya dengan mengamalkan nilai kasih saying, bersikap mesra, mengambil berat, berbudi bahasa, saling menghormati, sentiasa ceria, prihatin dan sabra. Membudayakan amalan penyayang merupakan sifat professional guru dalam perhubungannya dengan murid ibubapa, komuniti dan masyarakat.


No comments:

Post a Comment